onsdag 25 mars 2009

Skydd

Beställde skyddsfilm, väska för träning, samt silikonskal till min iPhone igår, fick dem med posten idag, trevligt.

Tänkte berika er med lite info om prylarna.

Skyddsfilmen för displayen känns verkligen högklassig, den har perfekta dimensioner och lämnar alltså ett perfekt runt hål för back-knappen samt en liten springa exakt lika stor som högtalaren i överdelen, resten av ytan täcks nu av en antireflektiv matt hinna. Det är lättare att navigera på skärmen när den blivit lite mattare och starkt ljus reflekteras betydligt mindre.

Silikonfodralet (svart) har en präglad yta ungefär som läderimitation på en gammal instrumentbräda i en bil, det passar mycket bra, men jag skulle vilja att det satt ännu lite tightare. Där finns såklart ett runt hål på baksidan för att visa den fina Apple-loggan, ett hål för "tyst"-knappen, ett hål för kameran samt för mikrofonen, bottenkontakten och 3,5 mm uttaget. Powerknappen och volymknapparna har avgjutna silikonknappar istället, fungerar alldeles utmärkt.

Det medföljde ett hårt skärmskydd till silikonskalet också, men jag föredrar skyddsfilmen eftersom jag sett hur en mobiltelefon kan se ut med ett skärmskydd som inte sluter helt tätt och det hamnat damm/sand emellan, det blir rejält repigt hur snabbt som helst.

Som grädde på moset ingick det en liten neoprenväska med mjukt bältesfäste till silikonväskan, tack för det.

Den kraftiga träningsväskan var otroligt stadig, tillverkad i neopren och nylonväv, man får kränga väskan över iPhonen och när den väl är på plats kan den omöjligt falla ur, där finns däremot öppningar så att man kan navigera på skärmen samt backa, sätta in hörlurar, etc.

Återstår att se hur bra GPS-trackern fungerar, hoppas den kan mäta sig med min Nokia 6110 så att jag inte måste ha den med jämt.

Jag köpte alltihop från screenguard.se.


//Prylnissen



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar