måndag 17 augusti 2009

Söndagsfilmen (länk)


Jenny och jag kuddade ner oss så djupt vi kunde i soffan och såg The Hangover efter rekommendationer av hennes kollega Camilla.
Som vanligt var mina förväntningar på denna sortens film rätt låga, men den var riktigt underhållande och rätt oväntad i upplägget. Jag hade förväntat mig rätt mycket kiss och bajs-humor och amerikanskt överdrivet trams, men på nåt vis lyckas filmen landa på ett helt eget plan.
En svensexa som går (en lite liten aning) åt H-vete handlar det om och den (o)lycklige brudgummen får sig ett dygn han inte kommer att glömma, samtidigt som de tre som ska fira honom inte har en blekfet aning om vad som hänt dem när de vaknar dagen efter, med en tiger i badrummet, en övergiven baby i garderoben, en vilsen höna i vardagsrummet, en totaltrashad lyxsvit och blivande svärfars svindyra Mercedescabbe mystiskt utbytt mot en polisbil på hotellparkeringen....

Klart sevärd, trots genren;-)

Betyg: 6,5 borttappade brudgummar av 10 möjliga

1 kommentar:

  1. Hehe, jag gillade denna med, trodde inte den skulle var så bra, men blev glatt överraskad! Många roliga scener! :)

    SvaraRadera