tisdag 1 december 2009

Pappa, svärfar och farfar 60 år idag!!





Idag fyller min enfaldige pappa 60 år, han är visserligen tvåfaldig far men samtidigt min enda pappa, så enfaldig får han förbli. Han kommer alltid att tro att han är 15 år yngre än vad han är, men vem klagar över det egentligen? Inte vill väl jag att han ska pipa mer än nödvändigt över ont i ryggen och överansträngt hjärta, nejnej. Han får gneta på sålänge det går, ju längre dess trevligare. Men han var nog bättre förr, ju förr dess bättre! Vore jag min far skulle jag inte finnas men om man leker med tanken så skulle jag nog lägga mer tid på att meta aborre i kanalen än att bekymra mig om jobbet, men han kommer nog till insikt om detta själv vad det lider, önskar bara han gjorde lite fler turer ner till Skåneland så man fick se honom lite oftare.

Han är en toppenpappa, om uppskattad svärfar och en omtyckt farfar!

Grattis gamle man, jag hoppas din dag blir bättre än vad du förtjänar;-)

Kramar från din äldstaste son, hans fru och ditt enda barnbarn.


-- Postat från min iPhone --

1 kommentar:

  1. Tack min äldaste son!
    Skulle jag lägga ner mer energi och tid på att meta aborre så skulle kanalen tömmas på borrar för all tid och evighet! Dessutom är jag inte 60 utan 20 + 40 års erfarenhet(50 med övertid!)

    Jag tackar än en gång för de kloka orden. Skall ngn gång ta lärdom därom!
    Pappapa

    SvaraRadera